close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מה זה שיווק דיגיטלי ולמי זה מתאים?

מערכת שורשח טבת, תשפב12/12/2021

מהו שיווק דיגיטלי, למי הוא מתאים ולמה...

תגיות:
אם אתם שואלים האם שיווק דיגיטלי מתאים בשבילכם, ככל הנראה התשובה היא כן. לפני שנסביר מהו שיווק דיגיטלי ומה מאפיין אותו, שימו לב למי הוא מתאים. הוא מתאים ליזם שמקים עסק ורוצה למצוא שותפים. הוא מתאים לבעל עסק שרוצה להביא עוד לקוחות. הוא מתאים למי שרוצה נכס דיגיטלי שמייצר כסף (מה שנקרא – מוניטיזציה). הוא מתאים לכל מי שהקים אתר ורוצה להגדיל טרפיק, כלומר להגדיל את מספר הגולשים. שיווק דיגיטלי הוא בעצם שיווקי חדשני, שעושה שימוש במגוון כלים דיגיטליים. והוא מתאים לבעלי חנויות מקוונות, לסלבריטאים שרוצים נוכחות ברשת וכן למשפיעני רשת ולכל מי שרוצה להתפרנס בעידן
הדיגיטלי מיזמות או מסחר.

קידום בפלטפורמות שונות
בשיווק דיגיטלי המטרה היא לייצר נוכחות ולעורר קליקים דרך פלטפורמות שונות. הקידום נעשה מצד בפלטפורמות של מנועי חיפוש מרכזיים ובפלטפורמות של רשתות חברתיות שונות. דוגמא לפלטפורמה של מנועי חיפוש היא כמובן גוגל, אך יש גם מנועי חיפוש נוספים כגון יאנגו ואחרים. הדוגמא לפלטפורמה חברתית שמאפשרת לבצע קידום ושיווק דיגיטלי היא כמובן פייסבוק. אבל יש גם פלטפורמות חברתיות אחרות כגון אינסטגרם, יו טיוב, טיקטוק ועוד. שימו לב כי על מנת לדעת באיזו פלטפורמה צריך להשקיע יותר, צריך לעשות מחקרי שוק ופילוח צרכנים. עסק שהצרכנים שלו מרבים לשהות בפייסבוק, צריך להשקיע יותר בשיווק בערוץ הזה. עסק או יזם שרוצים לשווק לעסקים, צריכים להשקיע משאבים בשיווק דיגיטלי באמצעות לינקדאין. אפשר כמובן להרחיב עוד בעניין אך מכיוון שלא זה המקום להעביר קורס שיווק דיגיטלי שלם, נמשיך לנקודות הבאות.

שיווק באמצעות תוכן
בשיווק דיגיטלי בעבר היה נהוג להשקיע בעיקר ביצירת באנרים. אך הקלקה על פרסומות הפכה להרבה פחות אפקטיבית והרבה פחות אטרקטיבית. כיום, חלק מרכזי מהשיווק הדיגיטלי נעשה על ידי יצירת תוכן. אנשים יעדיפו להיכנס לאתר או לדף עסקי שבהם ישנו תוכן שמעניין אותם, משעשע אותם, מועיל להם או מפתיע אותם. פוסט טוב או סרטון וויראלי משיגים תוצאות חסרות תקדים במונחי עלות – תועלת.

מחקר מילות מפתח
במידה רבה הבסיס של שיווק דיגיטלי כיום זה מחקר מילות מפתח. הסיבה לכך פשוטה: מדובר במקור ידע ללא פילטרים. נניח שאתם מוכרים מזגנים ונדמה לכם שהצרכנים מחפשים מזגנים זולים. תוכלו לבדוק האם אכן ביטויי חיפוש כגון "מזגן זול" או "מזגנים זולים" אכן מאוד מקובלים. יתכן שתגלו כי אנשים מתעניינים יותר דווקא ב"מזגנים חסכוניים" או "מזגנים יעילים". זו דרך טובה להכין קמפיין דיגיטלי טוב יותר.

קמפיינים ואופטימיזציה
עוד שני עקרונות של שיווק דיגיטלי הם הקמת קמפיינים דיגיטליים מצד אחד ואופטימיזציה ושיפור מצד שני. קמפיין דיגיטלי ניתן לבדוק מבחינת אפקטיביות, בכל רגע נתון. שיפור של קמפיין בזמן אמת הופך את השיווק הדיגיטלי מסביר – לטוב, ומטוב – למצוין.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה